Vier smaken GT-R-afstemming op R’s Meeting

Zoals altijd waren er ontelbare geweldige GT-R’s op de R’s Meeting van dit jaar, en als vervolg op mijn bericht over het hoofdevenement dacht ik dat ik vier persoonlijke uitblinkers zou kunnen bekijken.

Waar te beginnen? Met de GT-R die dat had iedereen praten – de Built By Legends R33.

Net als BBL’s R32 Skyline GT-R demo-auto, was deze build, een klantcommissie, een drievoudige samenwerking tussen Garage Yoshida voor de voorbereiding en verf van het chassis, Mine’s voor de motor en mechanica, en Built By Legends voor de regie en fijne details . Maar er was ook input van de in de VS gevestigde eigenaar van de auto als het ging om het specificeren van enkele persoonlijke details.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_68
rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_69

Ik zal daar allemaal op ingaan in de volledige functie die we hebben gepland zodra de BNR34 Getrag 6-versnellingsbak van de auto is gemonteerd en de bijpassende aandrijfas is gemaakt, maar ik kon niet wachten om enkele details te delen.

Om te beginnen toont de motor trots het ‘MB7’-logo, dat de Mine’s/BBL-samenwerking vertegenwoordigt, en 7, de hoogste aangeboden specificatie (er zijn drie specificaties om uit te kiezen – 3, 5 en 7). Dat betekent dat hij werkt met de Step 3 Stroker Kit van HKS die de capaciteit vergroot tot 2,8 liter, een cilinderkop die bij NAPREC is verwerkt volgens de specificaties van Mine, en tal van andere upgrades die samen zorgen voor een hoge respons. De groene afwerking op het kleppendeksel en de inlaat is een andere klassieke Mine’s touch.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_84

Dit laatste wordt doorgevoerd naar het exterieur, met een diepgroene tint aan de koolstofvezel voorlipspoiler en achtervleugel.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_79

Je vindt de groene toets ook terug in het interieur, dat is bekleed met alcantara over de hele bekleding en het dashboard.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_80

De Recaro-stoelen springen er echt uit in deze stoffen afwerking. Het is een moderne look, maar uitgevoerd op een bijna periode-correcte manier.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_81

Het stuur met de platte onderkant van de Mine is een geweldige afmaker, maar wat echt opvalt, is het cluster van de Mine met een kilometerteller die nul aangeeft. Het is een visuele herinnering dat dit echt geen 25 jaar oude auto meer is; het is zo opgefrist dat het beter is dan hoe gloednieuwe R33 Skyline GT-R’s in 1997 van de productielijn van Nissan rolden.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_82

Ik hou ook echt van de op maat gemaakte RAYS Volk Racing 21A’s, die een soortgelijk gevoel hebben als de multi-spaaks / mesh BBS-wielen die Mine vroeger gebruikte. Achter de gesmede wielen zitten AP Racing-remmen om ervoor te zorgen dat de ongeveer 600 pony’s die onder de motorkap worden gegenereerd, efficiënt kunnen worden beteugeld zodra ze volledig zijn ingezet.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_65

Deze build is precies wat je ervan verwacht: een gerestaureerde R33 GT-R die is samengesteld door echte legendes in de game. Wat denk je?

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_85

Vervolgens gaan we naar de stand van Garage Mak voor iets heel anders: een R32 GT-R met bijna twee keer zoveel pk’s als de Built By Legends R33.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_86
rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_88

Het kost niet veel tijd om onder de motorkap te kijken om de vermogensclaim te onderbouwen. De volledig gebouwde motor wordt vergezeld door een jumbo HKS T51R en het V-Cam-systeem van HKS, de laatste een must-have voor rijeigenschappen en boost-pickup wanneer je met zo’n grote turbo op straat rijdt.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_73

Het verwijderen van de positiesensor van de uitlaatnok is langzaamaan iets dat ik meer Japanse GT-R-tuners zie doen, ook al doen Australische GT-R-tuners het nu al meer dan een decennium. Dat toont de onwil van Japan om dingen anders te doen, maar met bedrijven als HKS die hun versies van beproefde modificaties aanbieden, veranderen de dingen.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_89

Kijk wat beter en je zult zien dat de T51R wat extra hulp heeft om de middenklasse iets sneller wakker te maken.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_74

Beweeg achterom en je kunt zien waar het lachgas is opgeslagen, samen met nog iets anders. Als je de compressor ziet, zou je kunnen denken dat de auto luchtvering heeft, maar dat is niet het geval.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_70

Het is allemaal logisch als je eenmaal in de cabine kijkt en ziet dat de versnellingspook ontbreekt.

Het nieuwste R35 GT-R-stuurwiel vervangt de R32-eenheid, niet zodat Garage Mak de knoppen zou kunnen gebruiken, maar eerder vanwege de twee schakelpeddels achter de spaken.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_71

Deze regelen de luchtverplaatste bediening van de OS Giken OS-88 sequentiële versnellingsbak met 6 versnellingen, wat gebeurt via een nogal rudimentaire stang met rozetverbinding die onder de armsteun van de middenconsole vandaan komt.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_93

Het is absoluut een unieke oplossing voor het gebruik van een sequentiële transmissie van de oude school met een moderne manier van schakelen. En om eerlijk te zijn, het werkt waarschijnlijk beter dan het met de hand bedienen van de OS-box bij opschakelen, omdat ze altijd een stevige ruk aan de hendel nodig hadden om de volgende versnelling correct in te schakelen.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_94

Een andere GT-R die mijn aandacht trok, was er een die was geïnspireerd op misschien wel de meest legendarische Skyline-raceauto van allemaal: de Taisan R32 waarmee Keiichi Tsuchiya in het Japanse Gr.A-kampioenschap reed toen het model nieuw was.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_95

Waar je naar kijkt is eigenlijk een straatversie van de raceauto, een manier om het rauwe gevoel, geluid en de prestaties van Groep A naar de straat te brengen. De R32 is particulier eigendom, maar is in elkaar gezet door mensen die al tientallen jaren met het GT-R-platform werken.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_96

Zo is de op de BNR34 gebaseerde motor gebouwd door een ervaren monteur bij Reinik. Het gebruikt binnenin gesmede componenten, maar de capaciteit blijft dicht bij 2,6L.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_97

Dit was een herbouwd chassis zonder chassis en heeft een volledig vastgeschroefde rolkooi, niet zo uitgebreid geschoord als de gelaste kooi in de raceauto, maar zorgt zeker voor wat extra stijfheid van het chassis.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_98

Om de periode correct te houden, worden overal analoge meters gebruikt – een coole touch.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_99

De rijhoogte en de combinatie van Nismo LMGT4-wielen verpakt in plakkerige Yokohama Advans zorgen ervoor dat de groep A-vibes blijven stromen.

Tsuchiya-san kwam eerder dit jaar de eigenaar van de GT-R tegen tijdens het testen van auto’s in Sodegaura, en kreeg de kans om een ​​paar rondjes over het circuit te rijden. Bekijk de video hierboven; Tsuchiya was serieus onder de indruk van hoe authentiek hij aanvoelde en noemde de motor de “ultieme RB.”

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_100

Om af te sluiten, denk ik dat het alleen maar passend is dat we een beetje ruimte geven aan die winkels die zich liever richten op esthetiek, zoals Rush Motor Sports van Gifu.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_75

Met zoveel winkels die nu full-body carbonversies van oudere GT-R’s maken, was het slechts een kwestie van tijd voordat dezelfde gedachte werd toegepast op de R35.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_76

Zittend op 20-inch Yokohama GT-wielen, kreeg deze constructie zeker de nodige aandacht in de toppaddock van Fuji Speedway.

rsmeeting_22_dino_dalle_carbonare_77

Ik ben dol op de kleurkeuze, een subtiele tip van de hoed voor de Midnight Purple III die op de BNR34 wordt gebruikt, zij het zo aangebracht dat het onderliggende koolstofvezelweefsel zichtbaar blijft.

Er komt nog meer uit R’s Meeting, en in mijn laatste verhaal zal ik ingaan op enkele van de nieuwe GT-R-afstemmingsonderdelen die tijdens het evenement te zien zijn. Blijf daarvoor op de hoogte!

Dino Dalle Carbonare
Instagram: dino_dalle_carbonare
dino@speedhunters.com

ZIE JE GEDACHTEN

      Leave a reply

      Autoschaderuesink.nl
      Logo
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Shopping cart